آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دروغ بزرگ جیش‌الظلم | درباره حمله یک گروه تروریستی به نیروهای سپاه در استان سیستان‌ و بلوچستان

  • کد خبر: ۳۲۴۶۱
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
دروغ بزرگ جیش‌الظلم | درباره حمله یک گروه تروریستی به نیروهای سپاه در استان سیستان‌ و بلوچستان
جیش‌الظلم به نام گروهکی برمی‌گردد که درواقع به ظلم معروف است تا عدل. کاربران توئیتر هم علت چنین حمله ناشیانه‌ای را خودنمایی به آمریکا و عربستان دانسته‌اند تا شاید نظر آن‌ها را برای حمایت‌های مالی جلب کنند.
فرانک باباپور/ شهرآرانیوز - انگار سیستان‌وبلوچستان گره خورده است به اخبار بد و ناراحت‌کننده و اگر روزی از فقر و کمبود امکانات حرف نزنند، خبر حملات تروریستی‌اش منتشر می‌شود. شاید هم فقط این‌طور مواقع است که از خبر‌های قبلی یادشان می‌رود. زمانی اخبار حملات تروریستی در سیستان‌وبلوچستان بیشتر بود؛ آن زمان که عبدالمالک ریگی در این استان می‌تاخت و احتمالا داستانش را در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» دیده باشید، اما گروهک تروریستی متعلق به او با نام جندالشیطان تنها گروهک تروریستی فعال در این استان نبوده است.
 
صبح دیروز خبری مبنی بر حمله تروریستی به خودرو‌های سپاه در نزدیکی روستای گلوگاه و منطقه کورین استان سیستان‌وبلوچستان منتشر شد که گروهک جیش‌الظلم با صدور بیانیه‌ای، مسئولیت این حمله را به عهده گفت. در خبر اولیه آمده بود که یک حمله تروریستی باعث منهدم شدن ۳ خودرو سپاه و شهادت چندنفر از نیرو‌های سپاه شده که یکی از آن‌ها فرمانده بسیج منطقه بوده است. شاید همین اتفاق باعث شد جیش‌الظلم بیانیه صادر کند تا زودتر از همه این اقدام را به نام خودش بزند. اما مدتی بعد استاندار سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد ۲ بمب کنار جاده‌ای کار گذاشته شده بود که از آن ۲، یکی منفجر شده و هیچ خسارت جانی به دنبال نداشته است.
 
این حمله واکنش‌هایی در فضای مجازی به دنبال داشته و توئیت‌هایی درباره اخبار آن با هشتگ #جیش‌الظلم و #حقوق_بشر_آمریکایی منتشر شده است. جیش‌الظلم به نام گروهکی برمی‌گردد که درواقع به ظلم معروف است تا عدل. کاربران توئیتر هم علت چنین حمله ناشیانه‌ای را خودنمایی به آمریکا و عربستان دانسته‌اند تا شاید نظر آن‌ها را برای حمایت‌های مالی جلب کنند. مثل کاربری که نوشته بود: «گویا کفگیر جیش‌الظلم به ته دیگ خورده؛ برای اینکه عربستان سعودی و سرویس سیا، جیب رو براشون شل کنن، نیازه که در سیستان‌وبلوچستان سروصدا ایجاد کنن. نمونه‌ش حادثه دیشب در کورین این استان که به گفته مسئولان هیچ تلفاتی نداشته. از یه طرف هم دیگه مثل سابق براشون پول‌پاشی نمی‌کنن.» هشتگ دوم هم به حمایت‌های آمریکا از گروهک‌های تروریستی در منطقه اشاره دارد، اینکه آمریکا فقط دم از حقوق بشر می‌زند و درواقع دارد گروهک‌های تروریستی را پرورش می‌دهد: «حداقل این هفته رو بدون ظلم به حقوق بشر می‌گذروندید لامصبا.»

نماینده مردم زاهدان در مجلس هم با تأیید وقوع انفجار در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین سیستان و بلوچستان، گفت: این حمله از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم هنگام عبور ۲ خودرو نیرو‌های سپاه پاسداران انجام گرفته، اما تلفات جانی نداشته است.

فداحسین مالکی به خبرگزاری صدا و سیما درباره این حادثه تروریستی، این‌طور توضیح داد: «۲ بمب کنار جاده‌ای کار گذاشته شده بود که یکی از آن‌ها هنگام عبور ۲ خودرو حامل نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منفجر شد. این انفجار، شعاع زیاد موج داشت با این حال این حمله تروریستی تلفات جانی نداشته و فقط فرمانده سپاه منطقه دچار جراحاتی شده است.

جیش‌الظلم گروهکی تروریستی در استان سیستان‌وبلوچستان است که اولین اقدام تروریستی خود را در شهریور سال ۱۳۹۱ با به شهادت رساندن چند پاسدار انقلاب انجام داد. دومین حمله را تنها یک‌ماه بعد از آن انجام داد و باز هم ۱۰ عضو سپاه پاسداران را به شهادت رساند. این گروه اقدامات دیگری هم داشته‌اند، اما شاید پررنگ‌ترین آن‌ها ربودن ۵ مرزبان ایرانی در نزدیکی مرز ایران و پاکستان در بهمن ۱۳۹۲ بود که خیلی سریع منتشر شد و پس از آن کارشان به شهادت رساندن نیرو‌های مرزبانی یا به اسارت گرفتن آن‌ها شد. طوری‌که در مهرماه ۱۳۹۷ از خاک پاکستان به سیستان‌وبلوچستان نفوذ کردند و ۱۴ نفر از مرزبانان را به اسارت گرفتند و به پاکستان برگشتند. ۵ ماه بعد از این حمله، با استفاده از یک خودرو حامل مواد منفجره به اتوبوس‌های نیرو‌های سپاه حمله کردند که ۲۷ شهید و ۱۳ زخمی به جا گذاشتند که پرتلفات‌ترین اقدام تروریستی این گروه بود.

از آن حمله تا امروز خبر درخور توجهی از این گروهک نبود و شاید در زمان جولان دادن داعش، جایی برای عرض اندام نداشت، اما درست در زمانی که حتی داعش هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در قرنطینه است و به سلامت نیروهایش فکر می‌کند، گروهک جیش‌الظلم وارد میدان شده تا شاید خودی نشان دهد و اخبار را متوجه خودش کند، اما نه‌تن‌ها خسارتی بر جای نگذاشته که احتمالا میان جمع‌های تروریستی سوژه تمسخر گروهک‌های دیگر هم بشود. مثل همین توئیتی که یکی از کاربران فضای مجازی آن را به اشتراک گذاشت: «جیش‌الظلم زیادی براش بزرگ و دهن پرکنه و بهتره اسمشو بذارن جیش‌الزارت.»
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->